Köpvilkor

Köpvillkor

Allmänt

Dessa villkor gäller för Redline.se e-handel. Tjänsten ägs och drivs av Mediabyrån M66 AB (org.nr. 556906-3802) nedan benämnt Redline.se.

För att bli kund ska du ha fyllt 18 år, vara myndig och ha rätt att ingå avtal. Genom att klicka på 'Slutför köp' på kassasidan godkänner du våra köpvillkor.

Beställning

För att handla beställer du på www.redline.se Vid frågor kring din beställning kontaktar du vår kundservice.

Vi återkommer med svar inom 48 timmar på helgfria vardagar. Under helger och röda dagar kan svarstiden bli något längre.

Stoppa en beställning

Vårt orderflöde går väldigt snabbt och involverar flera avdelningar. Den snabba hanteringen är nödvändig för att vi ska kunna leverera till alla våra kunder inom utlovade tider och vi har därför inte möjlighet att stoppa en genomförd beställning. Vid frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

Priser

Priserna på Redline.se anges i svenska kronor inklusive moms. Beroende på det fraktalternativ du väljer kan en fraktavgift tillkomma på ditt köp. Vi reserverar oss för eventuella fel i pris- och/eller produktinformation. Vid eventuella fel förbehåller vi oss rätten att korrigera dem i efterhand, i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning.

Leverans

Vi använder UPS eller Postnord som leverans av beställingen. Vi bär enligt Lagen om distansavtal (2005:59) ansvaret för leveransen hela vägen till dig. Skulle din beställning bli försenad kontaktar vi eller vald transportör dig för att informera om förseningen och eventuell ny beräknad leveranstid. Om förseningen av leveransen är av väsentlig betydelse har du rätt att häva köpet utan kostnad. Vänligen kontakta vår kundservice för hjälp.

Ej uthämtade/mottagna paket

Hämtar du inte ut din beställning i tid hos ombud, box eller vi inte lyckas nå dig för din hemleverans skickas det tillbaka till Redline.se. Du blir då återbetald för alla produkter förutom de som inte omfattas av ångerrätten (se Ångerrätt nedan) och även debiterad 59kr för kostnader kopplade till din retur. Detta gör vi för att vi vill minska på onödiga transporter och spara på miljön.

Betalning

Redline.se har Svea som partner för betalningar. På kassasidan visas totalbeloppet för din beställning. Genom att klicka på 'Slutför köp' accepterar du Redline.se och K Sveas villkor. Svea erbjuder genom Svea Checkout de olika betalsätten Faktura och kortbetalning. Klarna använder säkerhetslösningen 3D-Secure vid betalning med kort. Har du frågor om betalningen kontaktar du Svea på Svea.com

Personuppgifter

De personuppgifter som finns om dig som kund kommer att hanteras i enlighet med dataskyddsförordningens krav

Cookies

På Redline.se används cookies för att individanpassa webbplatsen och göra den mer användarvänlig för dig som besökare.


Copyright

Allt innehåll på Redline.se tillhör Mediabyrån M66 AB eller våra leverantörer och är skyddat av upphovsrätt. Det gäller till exempel text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp och filer.

Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt enligt Lagen om distansavtal (2005:59). Ångerfristen börjar gälla från dess att du meddelat oss att du önskar returnera en vara. Därefter skickar du varan till oss inom 14 dagar, du står själv för fraktavgiften. Vill du ångra delar av ditt köp är det givetvis möjligt. Då återbetalar vi dig för varor du sänder tillbaka, men ej eventuell fraktkostnad. Varan måste vara i väsentligen oförändrat skick, det vill säga oanvänd och oskadad. Annars kan Redline.se göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. För vissa varor, såsom hygienartiklar och sexleksaker, gäller även obruten plombering. Receptfria och receptbelagda läkemedel, kylvaror och livsmedel är undantagna ångerrätten och kan inte returneras. Vid retur kan du använda dig av Konsumentverkets ångerblankett (som du kan ladda ner här). Det är dock inget krav.

Så här gör du för att returnera en vara

1. Kontakta kundservice via mejl order@redline.se för att säkerställa att ångerrätten gäller på de produkter du beställt.

2. Lägg produkterna du vill returnera i ett paket. Till exempel samma paket som du fick varorna i.

3. Skriv "Retur" på paketet och ditt ordernummer. Det hittar du på din order- och leveransbekräftelse.

4. Lämna returen hos ditt närmaste postombud eller med frimärken i en brevlåda. Du står själv för portokostnaden och ansvarar för returen tills dess att den nått vårt lager. Spara gärna kvitto med spårningsnummer från inlämningen.

Returen skickas till:
Redline.se
Fagottgatan 22
58950 Linköping

Återbetalning

Återbetalningen sker inom 14 dagar från det vi mottagit meddelande om att du ångrat ditt köp. Innan återbetalning kan ske kan du dock komma att behöva vänta tills dess att vi mottagit varan eller tills dess att du har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. Vissa betalsätt kräver att återbetalningen görs via Svea. I de fallen får du instruktioner av kundservice.

Reklamation

Om du har mottagit en felaktig vara och vill reklamera den ber vi dig kontakta vår kundservice och beskriva felet på varan så tydligt som möjligt. Du får hjälp av oss med retur av varan. Efter att vi mottagit varan görs en bedömning av varan och om den anses vara felaktig har du rätt till ersättning. Som kund har du ansvar för att undersöka de levererade varorna noggrant vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria.

Som konsument har du tre års reklamationsrätt med undantag för de varor som försämras innan. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet.

Reklamation skickas till:
Redline.se
Fagottgatan 22
58950 Linköping

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Allmänna Reklamationsnämnden Box 174 10123 Stockholm.

Som konsument har du möjlighet att använda dig av EU-kommissionens ODR-plattform (online dispute resolution) rörande tvistlösning på nätet.

Kontakta oss

Kontakta kundservice på order@redline.se 

Redline.se

Fagottgatan 22

58950 Linköping