Din varukorg är tom.

Köpvilkor

Priser

Alla priser är angivna inklusive moms.


Leveranstid

Om varan finns i lager kommer du motta din beställning inom en till fem arbetsdagar. För vissa orter kan leverans dröja någon dag extra.

Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid ej godtas.


Betalningsalternativ

Fakturabetalning

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Mediabyrån M66 AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för onlinebetalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure –en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.


Leveransbekräftelser

När paketet är packat och klart skickas ett e-mail eller sms med kollinummer på din försändelse. Kopiera det numret och gå in på www.posten.se för att se var ditt paket befinner sig.


Leveranssätt

Aktuell fraktkostand står i kassan då du har har valt produkter som du vill beställa

Fri frakt över 199:- inom sverige




Orderbekräftelse

När du är klar med din beställning får du en automatisk bekräftelse till den e-postadress du angivit.


Transportrisk

Vi står för transportrisken till dig. Om paketet är skadat vid uthämtning så rekommenderar vi att du direkt reklamerar det hos ditt ombud eller till oss. Om du först upptäcker skadan när du kommit hem så ber vi dig ta kontakt med oss. Eventuell retur sker på köparens bekostnad och skador som uppstår vid transporten till oss står köparen för.


Ej uthämtade paket

För icke uthämtade paket förbehåller sig Redline.se rätten att debitera beställaren 149 kr för omkostnader för frakt, emballage samt hantering. Kunden spärras och ny beställning kan inte ske förrän avgiften har betalats.


Ångerrätt

Om du köper en vara på distans via vår nätbutik eller postorder har du enligt distansavtalslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Efter det att du har skickat tillbaka varan ska näringsidkaren snarast, och senast inom 30 dagar, betala tillbaka det du har betalat. Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan.

Vi ger till och med våra kunder 30 dagars ångerrätt vid köp i vår nätbutik!

Varan ska vara i väsentligen oförändrat skick, och vi rekommenderar att den förpackas väl, tillsammans med originalförpackning och emballage samt eventuella tillbehör (som t.ex. fjärr, bruksanvisning, batteri, osv).

För att underlätta hanteringen vid åberopande av ångerrätt så rekommenderar vi att du bifogar kassakvitto, faktura eller liknande inköpsbevis tillsammans med din retur.

Läs mer om dina rättigheter och skyldigheter på Konsumentverkets hemsida.

Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten.

Vid återbetalning rekommenderar vi att ni anger bank och bankkontonummer (inkl. clearingnummer), postgirokonto eller personkonto, för att undvika eventuella avikostnader eller liknande.  Tänk på att spara inlämningskvittot från Posten ifall försändelsen skulle försvinna på vägen.

Länk till Konsumentverkets ångerblankett: http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/lagarregler/lagar/2angerblankett.html

Läkemedel reklameras direkt till oss och dessa ska skickas tillbaka till oss.


Återbetalning

Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess kunden har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. När så har skett betalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten). Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.


Garanti

Vi lämnar minst ett års garanti på större delen av vårt sortiment. Undantaget är produkter märkta med annan garantitid i katalogen, nätet eller på kassakvittot/fakturan.
På förbrukningsvaror och medföljande tillbehör som t.ex. batterier och hörlurar gäller tillverkarens garanti, vilken kan vara kortare än huvudproduktens garanti (dock tre månader som kortast). Se medföljande produktdokumentation.

Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel. Förslitningsskador eller förbrukningsartiklar omfattas ej av garantin. Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av olycka eller oaktsamhet.


Reklamation

I Sverige har vi en lagstadgad reklamationsrätt på tre år. Det är den tid du som konsument har på dig att påtala ett fel som fanns vid leverans av varan. Reklamationsrätten ska ej förväxlas med en garantiutfästelse då det är köparen som ska bevisa att felet fanns på produkten på leveransdagen (för en vara som ligger inom reklamationsrätten, och är äldre än 6 månader samt utanför garantin).
På en vara inom garantiutfästelsen är bevisbördan säljarens. Om säljaren anser att garantin inte gäller är det säljaren som ska göra det sannolikt att felet är självförvållat (t.ex. genom utlåtande från verkstad).

Läs mer på www.konsumentverket.se

Om du ska skicka en produkt till oss för reklamation så ber vi dig kontakta vår serviceavdelning på order@redline.se och uppge artikelnummer, produktnamn, inköpsdatum, kvitto-/ordernummer, vad som är fel och din postadress. Om vi behöver få in produkten för undersökning så skickar vi ut en fraktsedel så du slipper betala någon fraktavgift. Ange i ditt mail om du vill ha fraktsedeln elektroniskt (för att skriva ut den själv) eller om du vill få den via vanlig post.


Reparationsvillkor

Normal servicetid 1-4 veckor
På de produkter som repareras är normal servicetid 1-4 veckor, beroende på produkt och belastning på aktuell verkstad.

Undersökningsavgifter 150-600 SEK
Om felet på inlämnad produkt ej bedöms som garanti skickas normalt ett kostnadsförslag till kunden. Önskas retur utan reparation debiteras undersökningsavgift för att täcka fraktkostnader och hantering.
Om produkten bedöms som felfri av verkstad debiteras undersökningsavgift för att täcka fraktkostnader och hantering.
Om returnerade reparationer (reparerade, icke reparerade eller felfria) inte hämtas ut inom liggtiden hos postombudet efter det att kunden aviserats förbehåller vi oss rätten att fakturera kunden för kostnaderna.
Nivån på undersökningsavgifter är mellan 150-600 SEK beroende på produkt.

3 månaders garanti på reparationen
Efter avslutad garantireparation lämnas 3 månaders garanti på själva reparationen, inte på hela produkten. Kvarstår längre garantitid än 3 månader gäller naturligtvis denna på hela produkten.


Företagsköp

Vi fakturerar endast aktiebolag som varit verksamma i minst två år och som

  • redovisar vinst
  • ej har någon betalningsanmärkning (sedvanlig kreditkontroll utförs)

Om fakturering ej godkänns så skickas varorna mot postförskott. Då tillkommer även distributörens avgift på f.n. 110 kr. Mottagaren betalar hela postförskottsbeloppet när försändelsen hämtas på ordinarie utlämningsställe.
Stat, kommun och landsting godkänns automatiskt.

Vi debiterar er fraktkostnad enligt Postens standardprislista för valt leveranssätt. För ytterligare information kontakta oss via order@redline.se eller vår kundtjänst.


Leverans till ett annat EU-land

För beställningar inom EU var god kontakta order@redline.se eller vår kundtjänst. Vi skickar er en faktura för förskottsbetalning. När vi mottagit betalningen skickas varorna. Vi debiterar fraktkostnad enligt Postens standardprislista för utrikespaket.


Personuppgifter

Redline.se lagrar, och ansvarar för, dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Dessa uppgifter används endast internt och lämnas aldrig ut till tredje part. De uppgifter du lämnat till oss kan komma att användas för vår egen marknadsföring, t ex för kataloger, och eventuella erbjudanden. Vi använder aldrig din e-postadress för utskick av nyhetsbrev utan ditt medgivande (opt-in). Vi lagrar endast information rörande ordrar och fakturering (adresser, telefonnummer, e-postadress etc). Du har rätt att efter begäran ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Är uppgifterna felaktiga eller ofullständiga har du rätt att begära att uppgifterna rättas eller raderas.


Cookies

Vad är cookies?

När du besöker en webbplats kan den begära att spara en liten textfil på din dator. Denna textfil kan användas till många saker men det vanligaste är att man använder cookies för att spara olika former av inställningar för webbsidan (till exempel språk) samt för att följa en besökares surfande.

Cookies brukar sparas över antingen en längre tid (permanent - med en max-ålder på allt från några minuter till flera år) eller enbart över en session (tillfällig cookie). Till skillnad från andra cookies så försvinner en tillfällig cookie i och med att du stänger ner din webbläsare.

Hur använder Redline.se cookies?

På redline.se används cookies för att kontrollera kundkorgen, för att minimera trafiken mellan din webbläsare och vår server. I cookien lagras information om vilka produkter som finns placerade i kundkorgen, antalet för varje produkt, etc., så att detta snabbt kan visas i webbläsaren. Vi använder för närvarande cookies som är satta att förfalla efter 3 timmar, vilket innebär att cookien raderas från din dator när tiden passerat.

Övriga områden

Vi använder även tredjepartscookies från Google för att spåra trafik på vår hemsida. Denna information är helt anonym och används endast för statistik. Ingen personlig information sparas i dessa cookies.

Vad händer om man inte tillåter cookies på Redline.se?

Du kan fortfarande söka på hemsidan och titta på produkter men du kan inte lägga till produkter i kundkorgen och således kan du inte handla.

Om du vill veta mer...

... hittar du ytterligare information hos Post- och Telestyrelsen.


Feltryck

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, bilder och produkttexter som blivit felaktiga vid tryck. Detsamma gäller våra produktmanualer samt information på vår hemsida.


Tvist

Vid eventuell tvist har Redline.se som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.